14 juli 2011

O.nöd.igt.

Vissa saker vill man inte lägga pengar på. Som en ny toalettsits när fästet till den tre år gamla sitsen plötsligt går sönder.
Oerhört irriterande.
Och en märklig värld där man kan lägga rätt mycket pengar på en bit plast som man bara ska sitta på. Å andra sidan kommer familjen ju att använda den en hel del, så det är kanske värt en tusenlapp för att få bra fästen och lock som inte slamrar när man släpper ner dem, utan i stället gliiiider ner sakta, sakta.


Fast. Nä. Det finns en gräns för hur mycket det får kosta. Det blev en svart sits den här gången också. Fast jag vågade mig på matt i stället för blank. Lite wild and crazy, måste jag säga.

Sonen hade helst velat ha en med tigrar på, men jag var benhård. Fast hade den med prickar på funnits i affären och inte bara på tillverkarens webb så hade jag kanske rockat loss!

4 kommentarer:

Maria sa...

Jag vill också ha ett prickigt!

Myggan sa...

Min dotter säger att man inte kan köpa allt som är rött med vita prickar. Men visst kan man? =)
/Anna

nattugglan sa...

jag bara föll för den röda med prickar..oj skitt så tjusig!!! Vi har en vit,,tråkig plast... nästa gång det skall förnyas skall jag se om jag hittar en sån.. men hundra euro..va rätt dyr..;O(

metamorphosis sa...

Har du läst/hört om kpa (kropna per användning) när det kommer till shopping och konsumtion? Utifrån det tänket så måste ju en toasits vara en av de saker man verkligen kan få lägga pengar på!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin