16 januari 2012

Sticksnack




Den är klar, den där smala sjalen som jag började på i höstas. Det är ett dropsmönster, men i stället för att välja ett nystan alapcka och ett delight så valde jag två olika varianter av delight.
Den är precis så lång och smal som jag ville ha den, och tar inte så bylsigt mycket plats under jackan.

Nu knogar jag på med min rödbetsfärgade spetssjal som jag hållit på sedan stan brann, och längtar efter att få alternativt få börja på något nytt eller få göra klart ännu något trist ufo. 


3 kommentarer:

Iréne JB sa...

Blev en snygg färgkombo. Gillar också när sjalar inte tar så mycket plats under jackan.

Anonym sa...

Jättesnygg färgkombination. Får man lov att fråga vilka "färg nr" du användt dig av?
Hälsningar Fröken Slöjd
frokenslojd.blogspot.com

Agata sa...

Jag skulle tro att det är Drops delight 01 och 13. Tricket är att välja en till synes trist färgblandning och en som är mer gräll.
I originalmönstret använder de två olika sorters gråa alpackanyanser som de byter mellan mitt på sjalen - fråga mig inte varför.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin