21 januari 2013

Lapp på lapp på loppis

Jag har gjort en del loppisfynd den senaste tiden, förutom den strålande ångkokaren jag visade nyss. (Brysselkål, visst lägger du det på minnet för eventuella ångkokningar framöver!?)


Det här handsydda (!) lapptäcket låg i gratishögen på min favoritloppis. (Jo, den loppisen är nog min favorit just tack vare den där gratishyllan! Där kan man hitta massor med spännande ibland.)

Och visst var överkastet till dubbelsäng både blött och luktade källare och var söndernött på flera ställen. Men det tycker jag att man kan tåla.
Jag tog hem och körde det i tvättmaskin, så nu har lukten försvunnit. Ska fundera på om jag ska laga eller inte. Och det finns massor med tyger som jag kan sörja över att de blivit småbitar i en kvilt i stället för att de fått vara kvar som stora tygbitar. Men ... så blir det ofta.

Om jag orkar plocka fram stora, fina kameran så ska jag bjuda på lite fler, bättre bilder.

1 kommentar:

Eva sa...

Måste erkänna jag hoppas att du kan rädda det! Eller i alla fall en del stor nog att använda. För vilket arbete som ligger bakom!
Bara det blir man ju glad över!
Och en loppis med gratishylla skulle jag också gilla:)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin