18 januari 2013

Nu ska här ångkokas!

Bra loppisfynd: En elektrisk ångkokare för 38 kronor. Sparsamt använd och i mycket bra skick. Till och med ett litet instruktionshäfte följde med.

Jag har redan hunnit ångkoka en påse brysselkål. Sedan fräste jag på dem i en stekpanna med lite smör och pressad vitlök. Massor av gott, skojar du! 




Men på den här bilden har jag provat att slanta morötter också tillsammans med brysselkålen. Jag körde ångkokaren på morgonen för att dryga ut min trista matlåda med köttfärssås. Hoppas det blir lika gott!


Den här typen av loppisfynd är sannerligen roliga! Jag skulle aldrig gå och köpa en ångkokare i riktig butik, men för 38 kronor är jag beredd att chansa. För vad är väl 38 kronor nu för tiden? En latte på kafé. En bussbiljett. En stor stark.

1 kommentar:

heidi sa...

Ångkokt är gott! så det var ett riktigt fynd du har gjort:)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin