22 februari 2016

Livet rullar på



Två veckor har gått av min sjukskrivning efter operationen. Jag har blivit piggare och lite starkare men har fortfarande lite ont och är svårrörlig. I sakta mak försöker jag få lite saker gjorda, men känner mig ytterligt begränsad av att jag inte får lyfta. I synnerhet när jag eller något barn får krambehov eller när tvättkorgen behöver bäras upp på övervåningen.
Maken drar ett stort lass hemma och min fina mamma bodde hos oss första veckan. Det var ovärderligt. 


Men några stickkontakt är trots allt färdiga! Ett par sockor med falska flätor är färdistickade. De på börjades för drygt fem år sedan så det var på tiden! Jag är nöjd!


Och ett par muddar har jag också färdigställt. De är ojämnt stickade och förmodligen har jag hållit garnet olika för färgerna framträder inte lika. Men de ska filtas i maskin och då hoppas jag att de bli jämnare i utseendet.
Eftersom de påbörjades för ett drygt år sedan när vi hämtade lillasyster i Tjeckien så får de representera det senaste årets skumpiga, ojämna färd med påfrestande familjeliv. 

Nu återstår främst en kofta med lila garn och mönster från Drops. Men arbetet avstannade på grund av knasigt mönster, så vi får väl se hur långt jag kommer den här gången. 

I övrigt ser jag inte alls på några tv-serier som jag hade planerat. Det blir dag-tv, lite filmer på Viaplay och rätt många dokumentärer på SVT Play. Och det räcker bra!

2 kommentarer:

nattugglan sa...

krya på dej!Fina sockar,det är ju ett + då man måste vila att man får nått klart som ligger ofärdat..kram

Heidi sa...

Krya påg dig!!

Det låter som lagom återhämtningssysselsättning:)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin