27 februari 2018

Se det snöar

Året har börjat bra i fråga om snötillgång. I mitten av Sverige har snön fallit och fallit. Dåliga dagar har snöröjningen inte hunnit med, men sånt kan man verkligen förstå. Jag har aldrig varit med om maken till snömängder. Och det ser vi till att utnyttja. Vi åker skidor på längden och tvären så det står härliga till.
Det hade jag aldrig trott för tjugo år sedan.
Mellan tonåren och strax före 30 ägde jag inga vettiga täckbrallor. Jag hatade utelekar och skidor var skittrist. I synnerhet längdskidor. Slalom åkte jag som barn och även upp i tidiga tonåren.
Men inte ens då ägde jag några täckbrallor. När jag som übercool tonåring åkte slalom var det lappade jeans som gällde. (Jo, det var på 1980-talet det här.)
Men nu! Som vuxen åker jag både längdskidor med glädje och helst utför. De senaste åren har jag lärt mig åka i svarta backar och kastar mig gärna utför. Hur roligt som helst.

Coola sonen åker bräda. Så cool blir aldrig jag. :-)


Och det fortsätter snöa ...

1 kommentar:

Heidi sa...

Det är väl det som kallas för utveckling:)

Kul att ni har roligt i snön:)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin