12 november 2006

Mer ur mitt digra förråd

Jag tycker om fina saker och kan inte motstå ett fynd. Så här har några sett ut under årens lopp...

Medicinalranka av Stig Lindberg är en serie porslin som landstingen emellanåt köpte in och använde. Jag tycker att det blåvita mönstret är jättecharmigt och har samlat i tio år. Den finns även i brunt, men det samlar jag inte på.
Här är en assiett. På mattallrikarna är växternas namn utskrivna.


Slipat glas i tre små flaskonger som jag ärvt efter farmor. Kristall? För matbordet eller sminkbordet? Ingen aning, faktiskt. Men pråligt vackra.

Stockholmsminnesglaset är inte alls lika stort som det ser ut att vara, utan i samma storlek som ett dricksglas. Loppisfynd för fem kronor, och jag misstänker att det kan vara ganska gammalt. Vackert!

Senast mamma hälsade på fyndade hon en romantisk rörstrandskopp på loppis. Med guldkant och rosa blommor. Söt, men var förvarar jag den? Bland alla mina andra onödiga men vackra saker?

Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin