21 januari 2016

Lästa böcker 2015

Det här året går inte till historien som det när jag hann läsa böcker direkt.

Läslistan för 2015 är beklämmande mager men ser ändå ut såhär:

  • "Mats och Anna bor inte här längre" av Helena von Zweigbergk. Nov-15 :-D
  • "Äta kakan och ha den kvar" av Kristin Emilsson, aug-15 :-/
  • "Stulen barndom" av Thomas Kanger, april-15 :-)
  • "Expeditionen: min kärlekshistoria" av Bea Uusma, april -15 :-)
  • "I tystnaden begravd" av Tove Alsterdal, april-15 :-)
  • "Frihet" av Jonathan Franzén, mars-15 :-)

En förklaring kan vara att jag har lyssnat på väldigt många poddar i år, och inte ljudböcker.
En annan förklaring är att jag helt enkelt inte orkat ägna tid åt att läsa ut böcker som inte varit tillräckligt bra. Men den viktigaste anledningen är såklart att jag nu har två barn. Sånt tar tid. 

Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin