18 februari 2015

Agatas läsning 2014

Jag läste 2014 också. Såhär ser listan ut i kronologisk ordning:


  • "Kanada" av Richard Ford, nov-14 :-)
  • "Hjärta av jazz" av Sara Lövestam, okt-14 :-)
  • "Ödeslotten" av Linnea Fjällstedt, okt-14 :-D
  • "Än klappar hjärtan" av Helena von Zweigbergk, okt-14 :-)
  • "Miss Peregrines hem för besynnerliga barn" av Ransom Riggs, okt-14 :-)
  • "Kast med liten kniv" av Sara Kadefors, sep-14 :-)
  • "Vägen till Bålberget" av Therese Söderlind, sep.-14 :-D
  • "Sörja för de sina" av Kristina Sandberg, aug-14 :-)
  • "Livet efter dig" av Jojo Moye, aug-14 :-D
  • "Vinterkriget" av Philip Teir, juli-14 :-)
  • "De levandes land" av Lars Andersson, juli-14 :-)
  • "Jag heter inte Mirjam" av Majgull Axelsson, juli -14 :-D
  • "Egenmäktigt förfarande" av Lena Andersson, maj-14 :-)
  • "Bakom det evigt vackra" av Katherine Boo, april-14 :-D
  • "Allt jag önskar mig" av Grégoire Delacourt, mars-14 :-)
  • "Flykten från läger 14" av Blaine Harden, jan-14 :-)

Linnea Fjällstedts Ödeslotten, Jag heter inte Mirjam av Majgull Axelsson, Vägen till Bålberget av Kristina Sandberg och Bakom det evigt vackra av Katherine Boo ligger i topp tillsammans med Livet efter dig av Jojo Moye. Fast den sista kan jag inte påminna mig någon handling i och det är ju inte något gott tecken.
Det ser ut som att jag har haft ett bra läsår med idel glada läsupplevelser. Känns skönt. Ingen bortslösad lästid här inte. Vi håller tummarna för att det fortsätter lika bra 2015. :-)

Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin